Geurbeleving met een geurmachine

Het is duidelijk dat een aangename geur in een winkel een positieve invloed hebben op de klanten, maar ook op de werknemers. Door allerlei onderzoeken rondom geurmarketing is zelf bewezen dat er nog veel meer positieve effecten zijn. Daarom wordt de geurbeleving met behulp van een geurmachine ook steeds populairder. De geurbeleving met een geurmachine is een goedkope, maar zeer doeltreffende manier om bijvoorbeeld de omzet met 10% te laten stijgen.

Optimale geurbeleving winkels

De geurmachine winkel zorgt al voor een ongekende geurbeleving in winkels. De geurbeleving met een geurmachine kan perfect geregeld worden, zodat er altijd een optimale geurmarketing is. Hierdoor blijven de klanten langer in de winkel en wordt er een betere koopbereidheid gecreëerd. Niet gek dat de geurmarketing in de winkels steeds meer worden toegepast.

Doelgerichte geurmarketing met een geurmachines

De geurbeleving met een geurmachine in een winkel moet weloverwogen en doelgericht gebeuren. ‘Geurbeleving winkels’ gebeurt door precies te weten wat voor soort klanten je hebt, en het moet duidelijk zijn welke doelstelling je hebt. De geurkeuze in je winkel is essentieel. Elk ingrediënt dat je gebruikt in je parfum heeft immers een andere invloed op het welbehagen van jouw klanten. Doelgerichte geurmarketing is bewezen zeer effectief.

geurbeleving geurmachine

Welk effect heeft de geurbeleving met een geurmachine in winkels?

Allereerst wil je dat jouw klanten je bedrijf of product positiever zullen ervaren. De geurbeleving met een geurmachine speelt hierbij een belangrijke rol. Door het verspreiden van aangename geuren blijft een klant langer in de winkel, kan je makkelijker communiceren, en wordt de herinneringswaarde van bezoeken groter. Door de geurbeleving met een geurmachine zullen je klanten sneller terugkomen in je winkel.

Welke voordelen heeft geurbeleving met een geurmachine?

Vele winkels proberen de beleving van de klanten te beïnvloeden door in te spelen op de verschillende zintuigen. De geurbeleving is de laatste jaren zeer belangrijk geworden. De grootste voordelen zijn dat geur daadwerkelijk het shopgedrag positief beïnvloedt. En daarnaast komen de klanten weer graag terug naar de winkel met een goede geurbeleving. De geurmachine speelt hierbij een essentiële rol. Want hiermee kun je precies voor de geurbeleving zorgen die zorgt voor deze voordelen.

geurbeleving met een geurmachine

Voorbeelden van goede geurbeleving in verschillende winkels

Natuurlijk is de geurbeleving met een geurmachine uitvoerig getest in de praktijk. Een mooi voorbeeld is een geurmachine op de bloemenafdeling, die een heerlijk bloemengeur verspreidt. De verkoop van bloemen stijgt hierdoor. Ook een specifieke broodgeur op de broodafdeling zorgt voor 15 tot 30% meer omzet.

Geurbeleving in supermarkten

In een supermarkt is een geurmachine geplaatst die een koffiegeur verspreidde op de koekafdeling. Na zes weken waren de resultaten ongelooflijk: er werden twee keer zoveel stroopwafels verkocht. En ook de kandijkoeken zorgden voor een enorme omzetstijging.

Geurbeleving in retail

Belangrijk is om te weten dat 70% van de aankopen wordt besloten in de winkel. Daarom helpt het als een winkel zorgt dat het lekker ruikt, want hierdoor voelen we ons goed. Een praktijkvoorbeeld is: een vanillegeur bij een vrouwelijke kledingzaak, zorgde voor een verdubbeling van de omzet. Ook is bewezen dat de verblijfsduur met meer dan 15% stijgt door een aangename geur. Dit allemaal door gebruik te maken van een geurmachine die zorgt voor de optimale geurbeleving.

geurbeleving in retail-winkels

Optimale geurbeleving met een geurmachine zorgt voor koopbereidheid

De geurbeleving met een geurmachine door onze geurtoestellen kunnen leiden tot maar liefst 20% meer omzet. Graag helpen onze geurexperts u verder. Wilt u weten welke geurmachines voor uw situatie geschikt zijn, of wilt u meer weten over de optimale geurbeleving met een geurmachine winkel? Neem dan contact met ons op.

Bel ons op 03 – 233 66 16

of vul onderstaand formulier in: