Geurbeleving winkels

Iedereen begrijpt dat een aangename geur in een winkel positief zal werken. Maar de onderzoeken rondom geurmarketing laten nog veel meer zien. ‘Optimale Geurbeleving Winkels’ zorgt voor een langere verblijfsduur en een betere koopbereidheid. Vandaar dat geurmarketing de afgelopen jaren steeds meer wordt toegepast in de winkels.

Doelgerichte geurmarketing

De geurbeleving in een winkel moet weloverwogen en doelgericht gebeuren. ‘Geurbeleving winkels’ gebeurt door precies te weten wat voor soort klanten je hebt, en het moet duidelijk zijn welke doelstelling je hebt. De geurkeuze in je winkel is essentieel. Elk ingrediënt dat je gebruikt in je parfum heeft immers een andere invloed op het welbehagen van jouw klanten. Doelgerichte geurmarketing is zeer effectief.

geurbeleving winkels

Welk effect heeft de geurbeleving in winkels?

Allereerst wil je dat jouw klanten je bedrijf of product positiever zullen ervaren. De geurbeleving winkels speelt hier een sterke rol bij. Door het verspreiden van aangename geuren blijft een klant langer in de winkel, kan je makkelijker communiceren, en wordt de herinneringswaarde van bezoeken groter. Door de geurbeleving winkels zullen je klanten sneller terugkomen in je winkel.

Welke voordelen heeft geurbeleving winkels?

Vele winkels proberen de beleving van de klanten te beïnvloeden door in te spelen op de verschillende zintuigen. De geurbeleving is de laatste jaren zeer belangrijk geworden. De grootste voordelen zijn dat geur daadwerkelijk het shopgedrag positief beïnvloedt. En daarnaast komen de klanten weer graag terug naar de winkel met een goede geurbeleving.

Voorbeelden van goede geurbeleving in verschillende winkels

Natuurlijk is de geurbeleving winkels uitvoerig getest in de praktijk. Een mooi voorbeeld is een geurmachine op de bloemenafdeling, die een heerlijk bloemengeur verspreidt. De verkoop van bloemen stijgt hierdoor. Ook een specifieke broodgeur op de broodafdeling zorgt voor 15 tot 30% meer omzet.

Geurbeleving in supermarkten

In een supermarkt is een geurtoestel geplaatst die een koffiegeur verspreidde op de koekafdeling. Na zes weken waren de resultaten ongelooflijk: er werden twee keer zoveel stroopwafels verkocht. En ook de kandijkoeken zorgden voor een enorme omzetstijging.

Geurbeleving in retail

Belangrijk is om te weten dat 70% van de aankopen wordt besloten in de winkel. Daarom helpt het als een winkel zorgt dat het lekker ruikt, want hierdoor voelen we ons goed. Een praktijkvoorbeeld is: een vanillegeur bij een vrouwelijke kledingzaak, zorgde voor een verdubbeling van de omzet. Ook is bewezen dat de verblijfsduur met meer dan 15% stijgt door een aangename geur.

geuren in retail-winkels

Optimale geurbeleving in winkels zorgt voor koopbereidheid

De geurbeleving winkels door onze geurtoestellen kunnen leiden tot maar liefst 20% meer omzet. Graag helpen onze geurexperts u verder. Wilt u weten welke geurtoestellen voor uw situatie geschikt zijn, of wilt u meer weten over de optimale geurbeleving winkels? Neem dan contact met ons op.

Bel ons op 03 – 233 66 16