Algemene voorwaarden

 ALGEMENE VOORWAARDEN (Scents bv – KBO nr. 0477.039.169 )

1. Toepassing.

Onze algemene voorwaarden zijn, behoudens schriftelijke afwijking, integraal van toepassing op alle door ons uitgeschreven offertes, aanvaarde bestellingen en op alle afgesloten contracten van welke aard ook en zulks met uitsluiting van de algemene voorwaarden van de klant. 

Voor zover onze offertes of de door ons aanvaarde bestellingen of afgesloten contracten in enige bijzondere voorwaarden van bepaalde clausules van deze algemene voorwaarden afwijken, blijven de overige bepalingen van onze algemene voorwaarden onverkort van toepassing.  Alle door ons vermelde prijzen zijn excl. btw.

Als een of meerdere bepalingen nietig of in strijd zouden zijn met geldende wetgeving, dan dien je deze bepalingen te beschouwen als geldige, waarbij het resultaat zo dicht mogelijk aanleunt bij de oorspronkelijke intentie ervan. Scents mag de voorwaarden op elk moment wijzigen. Kleine of verplichte wijzigingen (bv. taalkundig en fiscaal) zijn onmiddellijk van toepassing. Bij ingrijpende wijzigingen heb je na ontvangst een bezwaartermijn van 30 dagen.

Door te bestellen, erken en aanvaard je (i) kennis te hebben genomen van deze voorwaarden en ze te aanvaarden; (ii) correct te zijn ingelicht over tarieven, je rechten en desgevallend herroepingsrecht; (iii) borg te staan voor de betaling.

2. Annulatie & ontbinding.

De overeenkomst wordt van rechtswege ontbonden als (i) jij of Scents in faillissement verkeren. In het geval de bepalingen van de Gerechtelijke Reorganisatie Procedure (GRP) spelen met recht de overeenkomst zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst te ontbinden in het geval je jouw contractuele wanprestatie ongedaan maakt binnen de 15 dagen nadat je door ons daartoe in gebreke werd gesteld (art. XX 56 WER); (ii) er sprake is van overmacht door plotse, onvoorspelbare en onvermijdelijke situaties waar wij redelijkerwijs geen invloed op hebben.

Bij ontbinding (i) mogen we het geleverde en alle verbonden kosten die als ondeelbaar beschouwd worden, aanrekenen; (ii) doen beide partijen afstand van enige schadevergoeding; (iii) worden reeds betaalde voorschotten voor hetgeen nog niet geleverd of uitgevoerd werd uiterlijk binnen de 30 dagen na ontbinding teruggestort.

Van zodra goederen geleverd werden, kan je je bestelling niet meer annuleren. Annuleer je vóór levering, dan ben je een schadevergoeding verschuldigd van 35% op de bestelwaarde van het geannuleerde, tenzij een hogere schade kan worden aangetoond of als na rechterlijke tussenkomst een ander bedrag wordt toegekend.

3. Herroepingsrecht.

Als je consument bent en bestelde via “verkoop-op-afstand” (bv. via onze webshop), dan mag je zonder kosten en zonder opgave van reden van de overeenkomst afzien, onder volgende voorwaarden:

1) je meldt ons je beslissing tot herroeping schriftelijk binnen de 14 dagen na de bestelling;
2) de 14-dagen termijn start op de startdatum van de overeenkomst of de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, goederen fysiek in bezit krijgt. In geval meerdere goederen of goederen samengesteld uit verschillende zendingen of onderdelen die deel uitmaken van een enkele bestelling afzonderlijk worden geleverd telt de dag na fysieke in bezitname van het laatste goed of de laatste zending of het laatste onderdeel. In geval van regelmatige levering gedurende een bepaalde periode, de dag na fysieke in bezitname van het eerste goed. Voor diensten start de termijn vanaf de dag na sluiting van de overeenkomst;
3) ontvangen goederen behandel je met gepaste zorg tijdens de herroepingstermijn. Je pakt ze ook slechts in die mate uit voor zover nodig is om te bepalen of je ze wilt behouden of niet. Eventuele waardevermindering mag aangerekend worden als die het gevolg is van het behandelen van de goederen die verder gaat dan nodig was om de karakteristieken vast te stellen en de goede werking ervan na te gaan;
4) je retourneert de goederen binnen de 14 dagen na de herroepingsmelding met alle toebehoren en handleidingen en voor zover mogelijk met de originele verpakking. De kosten voor de retourzending betaal je zelf;

Het herroepingsrecht is NIET van toepassing op: (i) goederen die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn; (ii) verzegelde goederen die na de levering geopend zijn; (iii) goederen die volgens jouw specificaties gemaakt of aangepast werden of duidelijk gepersonaliseerd zijn; (iv) goederen die na levering onherroepelijk vermengd werden; (v) reeds uitgevoerde diensten die op jouw verzoek werden aangevat tijdens de herroepingstermijn; (vi) goederen en diensten gebonden aan prijsschommelingen op de markt tijdens de herroepingstermijn waarop wij geen invloed hebben; (vii) overeenkomsten die je op onze stand sluit op (vak)beurzen; (viii) overeenkomsten gesloten via openbare veiling.

We bevestigen de ontvangst van je herroepingsmelding zo snel mogelijk en voeren eventuele terugbetalingen uit binnen de 14 dagen na je melding. We mogen betaling uitstellen tot we alle goederen retour hebben ontvangen of tot je aantoont dat ze werden teruggezonden, naargelang welk tijdstip eerst valt. Eventuele meerkosten door jouw uitdrukkelijke keuze voor een andere leveringswijze dan onze goedkopere standaardlevering worden eerst verrekend.

4. Leveringstermijn.

De door ons opgegeven termijn van levering is indicatief. Overschrijding van deze termijn geeft de klant geen recht op enige vergoeding of geen recht om de overeenkomst te ontbinden louter op deze grond. Wij zijn gerechtigd om bestellingen in delen te leveren.

Bij gefaseerde (deel)leveringen mogen we iedere levering als een afzonderlijke transactie beschouwen.

Bij thuislevering ontvang je een track & trace link van Bpost. Het is jouw verantwoordelijkheid om de levering op te volgen. Heb je het pakket niet of beschadigd ontvangen, dan meld je dit schriftelijk binnen de 3 dagen. Nadien verloopt de geldige klachtenbehandeling termijn bij Bpost en kunnen wij geen verantwoordelijkheid meer nemen.

In afwijking van art. 1583 B.W. blijven de verkochte en geleverde goederen onze uitsluitende eigendom tot aan de volledige betaling ervan. Je moet de goederen zorgzaam behandelen en mag ze niet verhandelen, vervreemden of aanpassen. Bij onherstelbare schade, diefstal of verlies door jouw toedoen ben je ons de nieuwwaarde verschuldigd.

5. Retourbeleid.

Je dient je retour/reparatie op voorhand aan te geven per mail naar [email protected] of neem telefonisch contact op via +32 3 233 66 16. Je kan binnen de 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Als je termijnen voor retourzendingen om welke reden ook overschrijdt, mogen we 10€ planningskost aanrekenen en verwijzen we naar de gevolgen van niet-retourneren bij huurformules zoals hieronder beschreven. Extra tips en praktische aandachtpunten voor retourzendingen staan in detail beschreven op onze website onder Retourbeleid.

6. Garantie, gebreken of klachten.

Als consument heb je wettelijk recht op 2 jaar garantie te tellen vanaf de aankoopdatum. In geval van conformiteitsgebrek verwittig je ons schriftelijk zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 2 maanden na vaststelling. Nadien worden gebreken geacht geen conformiteitsgebrek te zijn, tenzij het tegendeel bewezen wordt. Als er naast de wettelijke garantie ook commerciële garanties gelden, dan zijn die garantievoorwaarden steeds beperkt tot deze die de fabrikant toekent en zoals we ze expliciet op de factuur vermelden.

Je inspecteert de staat en de aantallen van goederen bij levering of op het moment van afhaling. Bij beschadiging, onvolledigheid of vergissing moet je de levering weigeren of slechts onder voorbehoud aannemen. Aanvaarding van levering dekt de zichtbare gebreken.

Wij aanvaarden geen klachten als je geleverde goederen hebt bewerkt, veranderd, gedeeltelijk verbruikt, als ze door jou dan wel door derden aangepast werden of als je gebruiks- en onderhoudsinstructies niet hebt gerespecteerd.

Wij bevestigen elke klacht of garantieverzoek binnen de 7 werkdagen. Je staat ons een redelijke termijn toe voor remediërende maatregelen zoals vervanging, herstelling of tegemoetkoming. Je mag tussentijds geen handelingen stellen die de functionaliteit of normale slijtage van de betrokken goederen of installaties kunnen beïnvloeden.

7. Tarieven, facturatie en betaaltermijnen.

Alle onze facturen zijn betaalbaar uiterlijk op de vervaldag zoals aangegeven op de factuur of bij gebreke daaraan uiterlijk binnen de 30 dagen na factuurdatum.

In geval van laattijdige betaling mogen wij zonder enige vergoeding van welke aard dan ook verschuldigd te zijn: (i) onze contractuele verplichtingen en verdere leveringen of uitvoering van nieuwe bestellingen of diensten opschorten tot betaling van alle verschuldigde facturen; (ii) bestaande overeenkomsten in hun geheel of voor het nog niet uitgevoerde gedeelte ontbinden zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst middels eenvoudige kennisgeving. Op dat ogenblik zijn wij gerechtigd al onze materialen bij de klant te komen ophalen.

Eventuele (deel)betalingen worden conform art. 1254 B.W. eerst toegerekend: (i) op de gelopen nalatigheidinteresten en pas nadien op de hoofdsom; (ii) op de oudst openstaande factuur ongeacht aan welke factuur jij de betaling toewijst.

Bij laattijdige betaling starten we een invorderingsprocedure, al dan niet via externe partners aan wie wij hiertoe de noodzakelijke gegevens bezorgen.

Wanneer een factuur niet op de vervaldag betaald is, is de klant van rechtswege en zonder enige voorafgaande ingebrekestelling een conventionele nalatigheidinterest verschuldigd gelijk aan 10% per jaar te rekenen vanaf de factuurdatum. Bovendien is de opdrachtgever van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 10% van het totale factuurbedrag.

Bij niet-tijdige betaling van één factuur zullen alle andere nog niet vervallen facturen van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling onmiddellijk opeisbaar worden. Ook in het geval van beëindiging van de overeenkomst worden alle nog vervallen facturen onmiddellijk opeisbaar.

Voor factuurinvordering bij consumenten volgen we de richtlijnen van Wetboek XIX (WER). We sturen je een eerste gratis betaalherinnering met een termijn van 14 kalenderdagen om de betaling te voldoen. Deze start op de kalenderdag volgend op de verzenddatum van de herinnering via e-mail of op de derde werkdag na verzending per post. Betaal je niet binnen de 14-dagentermijn gelden volgende invorderingskosten: (i) Verwijlinteresten volgens art. 5 Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties; (ii) Eenmalig forfaitair schadebeding van 20,00€ + 5% op openstaande bedrag in de schijf boven 500,01€ met een maximum van 2.000,00€; (iii) in geval van regelmatige levering aan consumenten(particulieren) zijn de eerste 3 betaalherinneringen per kalenderjaar gratis. Vanaf de 4e herinnering betaal je 7,50€ invorderingskosten + verzendkosten.

Je hebt het recht om bijkomende informatie over facturen op te vragen en om ze te betwisten en mag om een afbetalingsplan verzoeken (wat we mogen toestaan of weigeren). Dit doe je binnen de 14 dagen via schriftelijk verzoek, waarna wij of onze invorderaars invorderingsprocedure tijdelijk opschorten volgens de wettelijke termijnen.

Voor factuurinvordering bij ondernemingen geldt de Wet betalingsachterstand bij handelstransacties dd. 02.08.2002, inclusief de bepalingen over verschuldigde interesten in art. 5. Vanaf de vervaldatum van de factuur zijn van rechtswege en zonder voorgaande kennisgeving of ingebrekestelling, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd met een minimum van 20€, plus eventuele forfaitaire administratiekosten aan 12,50€ plus eventuele bank, port- en/of transactiekosten (indien van toepassing) en desgevallende rechtsplegingvergoeding.

Je verwittigt ons van elk scenario dat stipte betaling kan verhinderen, zoals beslaglegging, faillissement, vrijwillige vereffening, WCO of schuldbemiddeling.

Je erkent dat schuldvorderingen voortvloeiend uit onze contractuele relatie integraal worden gewaarborgd door een algemeen pand op al je bestaande en toekomstige schuldvorderingen ten aanzien van derden, ongeacht de aard ervan.

8. Terugbetalingen en wederkerigheidsbeding.

Terugbetalingen gebeuren via hetzelfde betaalmiddel waarmee de oorspronkelijke transactie gebeurde, tenzij je om een andere betaalwijze verzoekt. Op terugbetalingen gelden geen interesten, transactie- of administratiekosten. Conform art. VI.83 WER. 17° heb je als consument recht op een gelijkwaardige vergoeding als wij onze contractuele verplichtingen niet nakomen. In dergelijk geval gelden de bedragen in deze voorwaarden voor beide partijen.

9. Einde van de overeenkomst.

Onze overeenkomsten worden van rechtswege als ontbonden beschouwd in geval van faillissement van de klant. In het geval de klant zich beroept op de bepalingen van de Gerechtelijke Reorganisatie Procedure (GRP) hebben wij het recht de overeenkomst zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst te ontbinden in het geval de klant zijn contractuele wanprestatie ongedaan maakt binnen de 15 dagen nadat hij door ons daartoe in gebreke werd gesteld (art. XX 56 WER).

10. Garantie.

In geval van gekochte goederen zijn de garantietermijn en garantievoorwaarden steeds beperkt tot deze van de fabrikant van de door ons geleverde goederen.

11. All-in rent formule: Bijzondere voorwaarden in geval van huur van een geurtoestel (diffuser).

Na ondertekening van het order en vanaf de plaatsing / inwerkingstelling van het geurtoestel heeft de klant een testperiode van 30 dagen en kan de klant middels een schriftelijke kennisgeving op het e-mailadres [email protected] binnen de 5 werkdagen daaropvolgend te kennen geven de overeenkomst niet verder te zetten en dient het geurtoestel binnen de 5 werkdagen daaropvolgend aan ons te worden terugbezorgd. Bij gebreke aan terugbezorgen wordt de klant geacht het toestel te hebben aangekocht aan de prijs zoals vermeld op het order.

In het geval de klant niet te kennen geeft de huur niet verder te willen zetten, in de testperiode van 1 maand +5dagen, wordt de huurovereenkomst geacht te zijn gesloten voor een vaste periode van 2 jaar. Na die periode kan de klant de overeenkomst op elk ogenblik opzeggen via kennisgeving per mail zoals onder art. 12.1. mits een opzegtermijn van 3 maanden ingaande de 1e van de maand volgend op de kennisgeving.

Scents is gerechtigd om de overeenkomst na 2 jaar te beëindigen mits een opzeg van 6 maanden voor het einde van het verstrijken van de huurperiode. Scents is evenzeer gerechtigd de huurovereenkomst eenzijdig en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst te beëindigen in geval van niet betaling van een factuur.

Scents garandeert de goede werking van het geurtoestel en het aanwezig zijn van voldoende geurflessen of vulling daarvan in functie van het geprogrammeerde verbruik. Scents garandeert de vervanging van een defect toestel binnen de 3 werkdagen na melding van defect. Er kan tot 2x per jaar van geur gewisseld worden, geurwissels gebeuren telkens bij het eerstvolgende onderhoudsbezoek.

Het maandelijks vaste huurbedrag omvat de installatie, programmatie en huur van het geurtoestel en is inclusief de kost van het geurverbruik doch zulks beperkt tot het aantal geurflessen benodigd voor een normaal gemiddeld verbruik van 38u/week, aan de intensiteit zoals door ons ingesteld bij de aanvangsprogrammatie. Bij overschrijding van het aantal geurflessen worden de extra flessen aangerekend aan de op dat ogenblik geldende prijs. 

Het huurbedrag wordt op 1 januari van elk jaar aangepast aan de consumptieprijsindex zonder dat de huurprijs minder kan zijn dan bij de aanvang van de overeenkomst. 

Bij de aanvang van de huurovereenkomst wordt aan de klant een borg aangerekend van 2 maanden huur. Deze wordt aan de klant terugbetaald bij het einde van de samenwerking voor zover en van zodra het geurtoestel in goede staat en werking aan ons wordt terugbezorgd en de klant alle facturen heeft voldaan. Scents heeft aldus het recht om tot compensatie over te gaan. In het geval het geurtoestel niet door de klant wordt terugbezorgd zal deze geacht zijn het geurtoestel te hebben aangekocht aan de prijs zoals vermeld in het order.

De All-In Rent huurbedragen worden per kwartaal gefactureerd, telkens aan de start van het huidige kwartaal.

De klant staat gedurende de volledige duur van de overeenkomst tussen partijen in voor de beveiliging en het behoud van het door ons ter beschikking gestelde materiaal.

In geval van diefstal, onherstelbare beschadiging door de klant of door derden of het verlies van ons geurtoestel zal de klant deze in nieuwwaarde dienen te vergoeden gerekend aan de prijs zoals vermeld in het order. In geval van herstelbare beschadiging zal de klant de herstellingskosten dienen te vergoeden aan kostprijs meer een dervingsvergoeding van 25 %.

12. Specifiek voor All-In Rent Light formule.

Scents garandeert de goede werking van het geurtoestel en voorziet 1 onderhoudsbezoek per jaar, alsook de aanwezigheid van voldoende geurflessen daarvan in functie van het geprogrammeerde verbruik. Scents garandeert de vervanging van een defect toestel binnen de 3 werkdagen na melding van defect.

Bovenstaande voorwaarden (All-in Rent) gelden tevens voor de All-in Light formule.
Met uitzonderling op:

    • de frequentie van het onderhoud; de jaarvoorraad geurolie wordt eens per jaar bij u achtergelaten tijdens het jaarlijks onderhoud. Bij overschrijding van het aantal geurflessen worden de extra flessen aangerekend aan de op dat ogenblik geldende verkoopsprijs.
    • contract duurtijd: de huurovereenkomst wordt afgesloten op een minimum duurtijd van 3 jaar, met opzegperiode van 3 maanden, ingang op de eerstvolgende dag van de volgende maand.

13. Specifiek voor Maintenance formule.

Bijzondere voorwaarden in geval van onderhoud (Maintenance formule) met een door de klant aangekocht geurtoestel (diffuser).

De onderhoudsovereenkomst wordt standaard afgesloten voor een vaste periode van minimum 2 jaar. Na die periode kan de klant de overeenkomst op elk ogenblik opzeggen via kennisgeving per mail mits een opzegtermijn van 3 maanden ingaande de 1e van de maand volgend op de kennisgeving.

Scents is gerechtigd om de overeenkomst na 2 jaar te beëindigen mits een opzeg van 6 maanden voor het einde van het verstrijken van de periode. Scents is evenzeer gerechtigd de overeenkomst eenzijdig en zonder voorafgaande rechterlijke tussenkomst te beëindigen in geval van niet betaling van een factuur.

Het maandelijks vaste bedrag omvat de installatie, programmatie en onderhoudsbeurten van het aangekochte geurtoestel en is exclusief de kost van het geurverbruik. Het geurverbruik, zoals nagevuld per onderhoudsbezoek door Scents, wordt apart doorgerekend op de kwartaalfactuur. Het tarief van het geurverbruik is conform de verkoopprijs van de geurflessen die Scents op dat moment hanteert. Facturatie gebeurt per kwartaal, telkens op het einde van het kwartaal.

Scents garandeert de goede werking van het geurtoestel en het aanwezig zijn van voldoende geurflessen of vulling daarvan in functie van het geprogrammeerde verbruik. Scents garandeert de vervanging van een defect toestel binnen de 3 werkdagen na melding van defect.

De klant staat gedurende de volledige duur van de overeenkomst tussen partijen in voor de beveiliging en het behoud van het door ons ter beschikking gestelde materiaal.

Huidige algemene voorwaarden blijven voor het overige onverkort van toepassing.

14. Contractueel pandrecht.

De klant erkent dat onze schuldvorderingen voortvloeiend uit de contractuele relatie met de klant integraal worden gewaarborgd door een algemeen pand op al diens bestaande en toekomstige schuldvorderingen ten aanzien van derden en dit ongeacht de aard ervan.

15. Aansprakelijkheid.

Wij zijn enkel aansprakelijk voor schade door niet-naleving van onze verbintenissen, opzettelijke zware fout of bedrog. Onze aansprakelijkheid is in elk geval beperkt tot de dekkingen van onze verzekeringen. Als deze de schade niet dekt, is ze, zowel contractueel als buitencontractueel, beperkt tot de door jou betaalde hoofdsom en kosten incl. btw voor het geleverde of uitgevoerde waarin de aansprakelijkheid wordt weerhouden.

Schade, klachten en aansprakelijkheidsdossiers ontheffen je niet van je betaalplicht.

Als je weet hebt van enige situatie die kan leiden tot een eis of verzoek tegen Scents, moet je ons dit direct melden.

16. Klachten & geschillen.

Eventuele klachten moet je uiterlijk binnen de 5 dagen schriftelijk formuleren waarbij je ons een redelijke termijn toestaat om passende herstel- of compensatiemaatregelen voor te stellen. We bevestigen de ontvangst van je klacht binnen de 30 dagen en behandelen ze daarna zo snel mogelijk en naar best vermogen.

Je mag klachten ook overmaken aan een onafhankelijke bemiddelaar zoals de consumentenombudsdienst of Belmed. Opgelet: dit kan kosten inhouden.

17. Privacy beleid.

Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens met het oog op uitvoering van de overeenkomst, verwerking van bestellingen, levering van goederen, behandeling van klachten, factuurinvordering, informatieve communicatie, klantenbeheer, boekhouding en direct marketing. De rechtsgronden zijn uitvoering van de overeenkomst, vervullen van wettelijke en reglementaire verplichtingen en/of het gerechtvaardigd belang.

We respecteren de Belgische wetgeving en AVG voor de verwerking van persoonsgegevens. We behandelen ontvangen data steeds vertrouwelijk en geven deze niet door aan derden zonder je expliciete toestemming.

Je hebt het recht om door ons bewaarde persoonsgegevens in te kijken; te corrigeren en het gebruik ervan voor direct marketingdoeleinden te weigeren middels een schriftelijk en gemotiveerd verzoek.

18. Bevoegdheid en toepasselijk recht.

Al onze overeenkomsten worden uitsluitend beheerst door het Belgisch recht. Partijen zijn uitdrukkelijk akkoord de bepalingen van het Weens Koopverdrag tussen hen uit te sluiten.

Alle geschillen die voortvloeien uit de overeenkomst behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen, afdeling Antwerpen tenzij andere consumentenrechten spelen.

Retour- en reparatiebeleid

Wanneer meld ik een retour?

  • Bij een verkeerde levering
  • Bij een defect van het product
  • Voor het terugbezorgen van een gehuurd product

Wanneer kan ik een reparatie laten uitvoeren?

  • Wanneer jouw geurtoestel geen geur meer verspreidt
  • Wanneer jouw toestel meer geluid maakt dan normaal
  • Bij lekkage van de geurfles in het toestel
  • Wanneer we het probleem niet telefonisch kunnen verhelpen

Hoe meld ik een retour of een reparatie aan?

Je dient je retour/reparatie op voorhand aan te geven per mail naar [email protected] of neem telefonisch contact op via +32 3 233 66 16.

Je kan binnen de 14 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Je retourneert de goederen binnen de 14 dagen na de herroepingsmelding met alle toebehoren en handleidingen en voor zover mogelijk met de originele verpakking. In overleg met Scents kan u opteren van een van deze drie opties:

  • Je product gratis omruilen voor een ander product, dit met dezelfde verkoopwaarde
  • Je product gratis retourneren en je geld terug laten storten
  • Je product laten repareren

Bedankt om het product voor zoveel mogelijk ook in de originele verpakking terug te sturen.

Repareren jullie mijn product thuis of moet ik het opsturen? Wat zijn de reparatievoorwaarden?

Opsturen via Bpost:
Je kan je toestel steeds opsturen via Bpost, wij bezorgen jou hiervoor een retourlabel per mail. Wij voorzien een vlotte reparatie zodat u snel weer kan genieten van uw geurbeleving.

Mogen we jou vragen om het toestel binnen de 21 dagen, na vaststelling van de schade op te sturen. Zo blijft de transportkost incl. de reparatiekost ongewijzigd.

Bij een latere ontvangst dienen wij helaas 10,00€ planningskost extra aan te rekenen.

Indien het front van het geurtoestel glasschade heeft opgelopen (hoekje afgebroken, krassen, …), kunt u dit laten repareren voor een totaalkost van € 150,00 excl. BTW.

Valt het toestel nog binnen de 2 jaar garantie op fabricagefouten, dan is de herstelling volledig gratis. Wanneer het buiten garantie valt, bedraagt de standaard reparatiekost (innerlijke mechanische & electronische herstelling) 90,00€ excl.BTW (of 45,00€ voor thuistoestellen). Hiervoor heb je dan opnieuw een zo goed als nieuw toestel.

Toch liever een reparatie ter plaatse?
Voor een meerkost van 60,00€ excl. BTW komen onze techniekers ter plaatse de reparatie uitvoeren, wij maken hiervoor steeds een afspraak. Opgelet; niet elk defect kan ter plaatste gerepareerd worden.

Waarop let ik bij het terugsturen van mijn toestel?

Om het toestel in correcte staat te kunnen ontvangen, vragen we je de volgende stappen zorgvuldig te volgen:

  • Neem een foto van het toestel alvorens het terug te sturen. Bewaar deze foto of stuur ‘m alvast door per mail.
    Bij gebrek aan foto gaat Scents ervan uit dat de uiterlijke kenmerken van het toestel bij het inpakken door de klant & het uitpakken door Scents dezelfde zijn.
  • Haal het geurflesje uit het toestel, dit om schade & lekkage tijdens transport te voorkomen.
  • Pak het toestel goed en veilig in (bv met krantenpapier, opvulmateriaal of dergelijke. Het toestel mag geen speling hebben in de doos)
  • Kleef het retourlabel op de doos (door Scents gemaild).
  • Kleef voor de zekerheid ook de sticker ‘Fragile’op de doos.
  • Breng het pakket binnen bij een Bpost-punt
    Je ontvangt vervolgens een track & trace link via Bpost.
  • Bewaar je verzendbewijs goed tot je retourzending door ons is verwerkt.
    !!! zie laatste pagina voor de officiële richtlijnen van Bpost !!!

Hoe lang duurt een reparatie?

Wij streven ernaar om jouw toestel binnen de 7 dagen te repareren.

Wanneer we dit opnieuw naar jou opsturen ontvang je een track & trace link per mail via Bpost.

Mag ik een product thuis uitproberen?

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.
Bevalt het product je niet? Dan kun je deze retourneren binnen de 14 dagen. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Hoe snel word ik terugbetaald na het retourneren?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 14 werkdagen terug.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit via mail [email protected] en we zorgen ervoor dat je snel de juiste producten geleverd krijgt.

 

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat van het toestel wat de waardevermindering is.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door:

  • De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:
  • Beschadiging van het product
  • Beschadiging van de verpakking
  • Compleetheid van het product

Repareren jullie mijn product of krijg ik een nieuw?

Als je product niet door eigen toedoen en binnen 30 dagen na aankoop stuk gaat, krijg je gewoon een nieuw. Gaat je product daarna kapot? Dan repareren we je product. Je hebt steeds 2 jaar garantie op vaste onderdelen van de aangekochte geurtoestellen.

Welke garantie heb ik op geurtoestellen?

Je krijgt op alle geurtoestellen standaard 2 jaar garantie op fabricagefouten.

Is mijn reparatie gratis?

  • Gratis reparatie bij fabricagefout:
    Als je product binnen de garantieperiode van 2 jaar door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis.
  • Betalende reparatie bij:
    • Gebruikersschade:
      Wanneer het defect door eigen schuld komt, heet dit gebruikersschade. Dit valt niet onder de fabrieksgarantie.
    • Wanneer je toestel buiten de garantieperiode van 2 jaar valt.

Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?

Als je product niet meer goed werkt door foutief gebruik. Een reparateur zal je toestel onderzoeken om vast te stellen hoe het defect is ontstaan en of de reparatie onder de fabrieksgarantie valt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, zullen wij de reparatiekost aanrekenen.

Voorbeelden van foutief gebruik:

  • Vloeibare stoffen over het toestel morsen
  • Toestel omstoten of laten vallen
  • Geurfles verkeerdelijk in het toestel gedraaid
  • Het toestel incl. geurfles plat leggen en zo transporteren. Het toestel dient steeds staand vervoerd te worden, excl. de geurfles. Zo voorkom je lekkage.

Levering:

U ontvangt een track & trace link van Bpost, het is de verantwoordelijkheid van de klant om de ontvangst van het pakket goed op te volgen. Indien u het pakketje niet of beschadigd ontvangen heeft, stuur ons dan een mail binnen de 3 dagen. Bij latere meldingen kunnen wij geen verantwoordelijkheid meer nemen omdat de geldige termijn van klachtenbehandeling bij Bpost verlopen is.

 

 

 

Richtlijnen Bpost: je pakketje veilig en wel inpakken

Volg zeker deze richtlijnen, opgesteld door Bpost, om jouw pakketje in goede staat tot bij Scents te krijgen: